Book review #2 - Como chegar a líder - 600 conselhos de carreira vindos de quem sabe

Book review #2 

I once read Vince Lombardi's quote "Leaders are made, they are not born. They are made by hard effort, which is the price which all of us must pay to achieve any goal that is worthwhile." and i never forgot it.

A minha review:

Decidi comprar este livro pois encontro-me numa fase de transição, dos bancos da universidade para os desafios do mundo do trabalho. 

São inúmeras as lições e conselhos que o livro contém e cabe-nos também a nós fazer um exercício de reflexão sobre o que lemos. Só assim iremos tirar mais proveito da leitura. 

Uma das lições mais valiosas e que também aprendi nos últimos tempos é a importância da humildade e ambição, que têm que andar de mãos dadas. Nos dias de hoje os jovens querem tudo e muito rápido e nem param para pensar e agradecer aquilo que têm. Contra mim falo porque sou igual, mas ultimamente tenho parado para pensar no que tenho e que me faz feliz. 

Um bom guia para ter sempre à mão. Recomendo! 


I think being a leader starts from within, to get to know ourselves better, to really know how we truly are (our strengths and weaknesses) and what are we passionate about.

I always surround myself with people that know more than me and i just listen what they have to say.

I know that no matter how much good advice i receive i will always make my own mistakes because i am building my own path according to my passions and what i know, but it is good to read and think about this learning and experiences written by managers, leaders, CEO's etc.

See Book review #1 here

Filipa Figueira

Sem comentários:

Enviar um comentário

Apontamento(s)